Subaru XT było jednym z pierwszych sportowych coupe Subaru. Auto pojawiło się w 1985 roku i podobne jak jego następca SVX, było pod wieloma względami kosmiczne i zawierało innowacyjne rozwiązania. W zależności od rynku, XT występowało także pod nazwą Vortex (Australia), Alcyone (Japonia) oraz XT6 (USA).
Subaru XT było 2-drzwiowym coupe o dosyć nieproporcjonalnym nadwoziu. Patrząc od boku, nietrudno było dostrzec że tylna część auta za słupkiem C jest nienaturalnie wydłużona. Dodatkowo mocno pochylona maska silnika spowodowała, iż jej górny kraniec był powyżej linii klapy bagażnika. Szyku dodawały za to chowane reflektory. Projektując XT, projektanci chcieli ją jak najbardziej upodobnić do samolotu. Po otworzeniu drzwi i zajęciu miejsca w środku, odnosi się wrażenia jakby się siedziało w kabinie pilotów.
Nietypowy kształt kierownicy (jej środka, nie wieńca), umieszczenie wszystkich przycisków funkcyjnych na prostopadłych łapach wystających zza kierownicy (niczym w ówczesnych Citroenach) oraz cyfrowe zegary robiło ogromne wrażenie. Dodatkowo w przypadku zamówienia automatycznej skrzyni biegów, klimat robił także lewarek, który wyprofilowany był niczym joystick w myśliwcu.
Z nowości technicznych, Subaru zastosowało pneumatyczne zawieszenie (dostępne za dopłatą), elektryczną pompę wspomagania kierownicy, a dodatkowo wypuściła pierwszego, 6-cylindrowego boxera chłodzonego cieczą. Topowa jednostka miała 2,7 litra i generowała 150 KM. Tak było od 1988 roku, wcześniej dostępny był tylko 4-cylindrowy boxer generujący w wersji wolnossącej 97, a turbodoładowanej 112 (w Europie 136 KM), a później także 115 i 117 KM.
Moc kierowana była na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopnowej przekładni automatycznej. W 1991 roku zakończono produkcję Subaru XT, a jego następcą został model SVX.