Talbot Horizon to kompaktowy samochód osobowy należący do segmentu C. Pojazd zadebiutował w 1977 roku jeszcze jako Simca/Chrysler Horizon. Dopiero po przejęciu w 1978 roku przez PSA europejskiej filii Chryslera i wskrzeszeniu marki Talbot, Horizon zyskał początkowo nazwę Talbot-Simca, aby po kolejnych 2 latach zlikwidowano drugi człon nazwy. Auto zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1979.
Talbot Horizon miał być następcą dla Simci 1100, na której płycie podłogowej powstał. Proste, 5-drzwiowe nadwozie nie wyróżniało się nieziemską stylistyką ani zadziornymi kształtami. Proste wnętrze było bardzo przestronne jak na wielkość nadwozia. Po ostatecznych zmianach w nazewnictwie, zdecydowano się na kosmetyczne zmiany zewnętrzne – w ten sposób wymieniono tylną klapę oraz przedni zderzak.
Do napędu służyły benzynowe jednostki o pojemności 1.1, 1.3, 1.4 oraz 1.5 litra, generujące kolejno 54, 68, 69/83 oraz 90 KM. Oprócz tego dostępny był także 1,9-litrowy diesel o mocy 64 KM. Moment obrotowy kierowany był na przednią oś za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 3-stopniowego automatu.
Równolegle w USA trwała produkcja bliźniaczego modelu o nazwie Plymouth Horizon oraz Dodge Omni – auta te jednak różniły się nieco zewnętrznymi detalami oraz jednostkami napędowymi. W 1987 roku zakończono produkcję Talbota Horizon, a jego następcą został Peugeot 309.