Tata Indica to tani samochód osobowy należący do segmentu B. Auto zadebiutowało w 1997 roku, natomiast import do Polski nastąpił dopiero po 11 latach. Wcześniej pojazd można było spotkać jako CityRover na ulicach Wielkiej Brytanii. Na bazie Indici w późniejszych latach powstały także modele Indigo praz Indigo SW.
Tata Indica występowała jedynie jako 5-drzwiowy hatchback. Jak na swoje lata, indyjski samochód prezentował się korzystnie, choć nie porywał designem. Jednak największą zaletą tego auta miała być w końcu cena. Wnętrze nie grzeszyło przestronnością, a piąty pasażer powinien decydować się jedynie na krótkie odcinki.
W 2004 roku dokonano faceliftingu, który przyniósł nowy pas przedni, nieco zmodernizowaną deskę rozdzielczą oraz tył. Do napędu służyły 1,4-litrowe jednostki – benzynowa generował 86 KM, a wysokoprężna DICOR – 70 KM. Moc kierowana była na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej.
W 2008 roku pojawił się następca – Tata Indica Vista. Z zewnątrz pojazd nieco urósł, ale przede wszystkim zyskał nową, świeżą i atrakcyjną linię. Co ciekawe, nadwozie oraz wnętrze zostało zaprojektowane przez Polaka – Justyna Norka. Kolejną ciekawostką jest fakt, iż w ty modelu manetkę kierunkowskazów umieszczono po prawej stronie, a manetkę obsługi wycieraczek – po lewej, odwrotnie niż zazwyczaj.
Pod maską znów zagościł 1,4-litrowy benzyniak, tym razem jednak rozwijał on 75 KM. Oprócz tego dostępna była także 1,2-litrowa jednostka o zapłonie iskrowym, która generowała 65 KM. Jeśli chodzi o diesla, Hindusi zdecydowali się na silnik od Fiata – 1.3-litrowa jednostka dysponowała 75 KM. Rodzaj napędu oraz skrzynia biegów nie uległy zmianie.
W 2015 roku zakończono produkcję Taty Indica, a jej następcą został model Bolt.