Toyota Sienna to duży van produkowany przez japoński koncern głównie z myślą o północnoamerykańskim rynku. Auto pojawiło się jako większy brat Previi i jednocześnie zastąpił ją w USA.
Konstrukcyjnie Sienna bazuje na zmodyfikowanej płycie podłogowej Toyoty Camry, a oprócz tego „odziedziczyła” po niej wiele rozwiązań technicznych. 5-drzwiowe nadwozie było bardzo przestronne wewnątrz, a wsiadanie i wysiadanie (szczególnie dzieciom) ułatwiały przesuwane drzwi po obu stronach auta. W 2001 roku Sienna przeszła facelifting, który przyniósł zmodernizowany pas przedni oraz tylne światła. Oprócz tego zmiany dotknęły także wnętrza.
Do napędu przewidziano tylko 1 silnik benzynowy V6 o pojemności 3 litrów generujący 197 KM. Po liftingu moc jednostki została podniesiona do 210 KM. Moment obrotowy kierowany był na przednią oś za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni automatycznej.
W 2003 roku pojawiła się 2. generacja vana Toyoty. Nadwozie oprócz znaczącej zmiany stylistycznej istotnie się powiększyło (rozstaw osi o ponad 10 cm, wysokość o 4 cm i szerokość o 10 cm). Dziwić może, że pomimo sporych gabarytów, auto charakteryzuje się współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,3.
Nowością był 3. rząd siedzeń dzięki któremu auto mogło pomieścić 6 lub 8 pasażerów. Oprócz tego w zależności od wersji można było znaleźć takie nowinki jak elektrycznie otwierana klapa bagażnika czy elektrycznie sterowane drzwi przesuwne. Oprócz standardowego napędu na przednią oś, dostępny był także napęd na wszystkie koła – wtedy jednak trzeba było zrezygnować z możliwości chowania 3. rzędu siedzeń w podłogę.
W 2006 roku postanowiono nieco odświeżyć auto poprzez przeprojektowanie przedniego pasa oraz tylnych świateł. Oprócz tego zmiany dotknęły także obfitość poszczególnych wersji wyposażeniowych w przydatne dodatki. Pod maską można było znaleźć tylko 3,3-litrowy silni benzynowy V6 generujący 233 lub 266 KM. Siennę wyposażono w nowy, 5-stopniowy automat.
W 2009 roku zaprezentowano 3. odsłonę rodzinnego vana, a jego produkcja ruszyła rok później. Przód samochodu wyróżniał się ciekawą stylistyką i był najatrakcyjniejszą częścią nadwozia. Mimo sporych gabarytów, można odnieść wrażenie iż design stał się nieco mniej „amerykański”.
Karoseria co prawda urosła w stosunku do poprzednika, ale nie tak znacząco jak miało to miejsce wcześniej. Auto zyskało 6 cm wzwyż i 2 cm wszerz. Wnętrze pozostało bardzo przestronne (zdolne pomieścić 6-8 pasażerów) a zachowanie drzwi przesuwnych po obu stronach znacznie ułatwia „życie”.
W dalszym ciągu Toyota nie przewidziała silnika wysokoprężnego do napędu Sienny. Za to dostępny jest 3,5-litrowa V6-ka generująca 266 KM. Współpracuje ona z 8-biegowym automatem. Wcześniej dostępny był także 2,7-litrowy silnik 4-cylindrowy o mocy 187 KM oraz 6-stopniowy automat. Moment obrotowy trafia na przednie lub opcjonalnie na wszystkie koła.