Trabant 600, zwany także P60, był rozwinięciem pierwszego modelu Trabanta. Auto pojawiło się w roku 1962 i było następcą dla 500-tki określanej także P50. Konstrukcyjnie i nadwoziowo auta nie różniły się prawie w ogóle, poza zmodyfikowaną jednostką napędową, więc spokrewnione były one mocno z AWZ P70.
Panele nadwoziowe były z duroplastu osadzone na stalowej ramie przestrzennej. Trabant 600 miał ładną linię i elegancki design, który do dziś zwraca uwagę. Podobnie jak w 500-tce, 600-tka dostępna była zarówno jako 2-drzwiowy sedan, jak i 3-drzwiowe kombi. Oprócz tego małymi seriami wypuszczane były także auta przystosowane na kemping, a także 2-osobowe pojazdy dostawcze z zabudowanymi szybami z tyłu.
Wnętrze Trabanta 600 mogło pomieścić 4 osoby, a ładowność wynosiła ok. 330 kg. To całkiem sporo jeśli porówna się to do masy własnej pojazdu wynoszącej zaledwie 620 kg. Co ciekawe, większość Trabantów 600 eksportowana była na rynki zachodnie – do NRD trafiało zaledwie ok. 20 % aut.
Do napędu służył benzynowy silnik 2-cylindrowy 2-suwowy od 500-tki, rozwiercony do 600 cm3, który generował 23 KM. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 4-biegowej skrzyni manualnej. „Kariera” 600-tki trwała bardzo krótko, bowiem już w 1964 roku zastąpił go model 601. Rywalami Trabanta 600 byli m.in. FSO Syrena, DAF 600 czy Zastava 600.