Yugo Florida była autem, na której przez pewien okres spoczywały plany odbudowy jugosłowiańskiej gospodarki. Auto pojawiło się na rynku w 1988 roku i miało wszystkie cechy, jakie powinien mieć skazany na sukces hatchback – 5-drzwiowe nadwozie oparte na płycie podłogowej Fiata, modna stylistyka, za którą odpowiedzialny był sam Giorgetto Giugiaro, napęd na przednie koła, przestronne wnętrze oraz bagażnik (420 litrów, a po złożeniu kanapy – aż 1280 l) oraz bardzo niską cenę.
Niestety jego światowa kariera legła bardzo szybko w gruzach z uwagi na działa wojenne na przełomie dziesięcioleci w Jugosławii. Początkowe plany wynosiły nawet do 100 000 aut rocznie, jednak do przełomu wieków wyprodukowano zaledwie… ¼ tej liczby. Florida próbowała także swoich sił u USA, jako najtańszy nowy samochód, jednak wyniki sprzedażowe były poniżej jakichkolwiek oczekiwań. W 1998 roku pojawiły się także dostawcze wersje Pick Up oraz pick up z zabudową – Poly.
W 1999 roku wskutek bombardowań NATO, zniszczeniu uległa także fabryka Zastavy, jednak po jej odbudowie produkcja została wznowiona. W kolejnym roku, francuska firma Heuliez pokazała Floridę po faceliftingu, który wszedł do sprzedaży w 2001 roku. Auto miało nieco inne zderzaki, atrapę chłodnicy – auto po zmianach nazywało się Yugo Florida In. W tym samym roku zrezygnowano z używania nazwy Yugo i powrócono do Zastavy.
W różnych okresach produkcji planowano wdrożenie silnika diesla, jednak na początku na drodze stanęła wojna, a w późniejszym czasie problemy finansowe. W 2007 roku auto doczekało się jeszcze małej modernizacji wnętrza (m.in. nowe zegary). W zależności od roku produkcji, do napędu służyły benzynowe silniki 1.1, 1.3 EFI, 1.4 oraz 1.6, które generowały kolejno 60, 68, 71 oraz 84/95 (mocniejszy silnik pochodził od Peugeota i pojawił się w 2002 roku) KM. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.
Poza rodzimym rynkiem, Zastava/Yugo Florida najczęściej kupowana była w Europie Środkowo-Wschodniej. Ostateczny koniec produkcji Floridy nastąpił w 2008 roku, a dostawczych wersji Pick Up i Poly – 2 lata później.